Saturday, June 22, 2013

Hakikat Lelaki - Tips Lelaki Syurga

Lelaki diciptakan tuhan sebagai pelindung kepada kaum wanita. Diciptakan wanita itu sebagai teman bagi lelaki. Adam kesepian didalam syurga Allah berikan pasanganya Hawa yang berasal dari rusuk kirinya. Keinginan seorang lelaki kepada seorang perempuan adalah FITRAH. Inilah HAKIKAT sebenar kejadian lelaki. Bersyukur kita kerana dipilih menjadi lelaki. Banyak benda dan manfaat yang boleh kita lakukan sebagai sumbangan kaum Adam dimuka bumi ini. Kita sebagai peneraju keluarga, kita sebagai pemimpin, kita sebagai pembela anak-anak, kita sebagai teman kepada isteri dan bermacam lagi jawatan yang perlu kita sandang dalam menjadi lelaki.


Dewasa kini, perkembangan Gay, PLU, Bisex, Maknyah sangat hebat berlaku. Walaupun ianya fenomena yang sudah lama, tapi sehingga hari ini ia seperti tidak ada noktahnya. Golongan remaja lelaki anak ikan seawal 14 tahun sudah berani mempamerkan tubuh badan tanpa seurat benang. Ketagih mencari abang-abang yang hensem untuk dijadikan teman hidup. Begitu juga sebaliknya, lelaki Gay dewasa (senior gay) akan mencari anak-anak ikan untuk memuaskan nafsunya dengan imbuhan yang menjadikan anak ikan suka dengan kehidupan begitu.


Ya, mungkin ada setengah pendapat menyatakan, gay adalah sifat semulajadi yang sedia ada semenjak kecil lagi. Bukan dipinta untuk dilahirkan mempunyai nafsu terhadap sesama jantina.Sebahagian lagi mengatakan hormon perempuan terlebih dalam diri seorang lelaki. Benarkah begitu ????

Setiap anak adam yang lahir dalam keadaan SUCI (FITRAH). Hadis Rasulluah menyatakan  "Setiap anak yang lahir adalah dalam keadaan suci(fitrah), berpotensi untuk berbuat baik dan buruk tergantung orang tuanya, samada dijadikannya Yahudi, Nashrani atau Majusi"

Jika difaham maksud zahirnya sememangnya hadis ini memang membicarakan FITRAH itu membawa maksud ISLAM, maka samada bapanya atau ibunya yang mencorakan agama seterusnya.

Maksud tersurat lain yang boleh kita fahami dari hadis ini adalah SEMUA YANG BARU LAHIR SEMEMANGNYA FITRAH (ASLI & SEMPURNA) DALAM KEJADIANYA. SEKIRANYA DIA DITAKDIRKAN ALLAH SEBAGAI SEORANG LELAKI MAKA DIA MEMANG LELAKI SEJATI TIDAK AKAN ADA HORMON WANITA BERLEBIHAN DIDALAM JASADNYA.

Maka bagaimanakah boleh adanya bayi yang lahir apabila besar menjadi lelaki lembut, menjadi lelaki yang suka kepada lelaki ?????

Kita Lelaki tetap lelaki yang cenderung kepada kaum HAWA. Tidak akan sesekali kita kaum Adam akan cederung kepada Lelaki sekiranya kita :-

1. Ingat Janji Setia kita kepada Allah
2. Memahami FITRAH kehidupan kita yang sebenar.

Mulai saat ini hiasilah diri kita wahai kaum lelaki sekalian dengan Zat, Sifat serta HAQ ADAM yang sebenar. Agar menjadi lelaki syurga penjaga Hawa.


No comments:

Post a Comment