Saturday, June 22, 2013

Salam Perkenalan Dari Pengarang Lelaki Melayu Terakhir

Assalammualaikum dan salam perkenalan semua..



Selamat datang ke blog WIBAWA LELAKI .. Dalam blog ini pengarang akan berkongsikan beberapa tips, kaedah dan cara untuk menjadi lelaki yang penuh wibawa dalam semua aspek kehidupan. Permasalahan lelaki turut dikongsi bersama serta cara mengatasi setiap permasalahan yang timbul. Dan yang paling ketara ialah pengarang akan cuba berkongsi beberapa kaedah berbentuk spiritual & supranatural dalam menjadi lelaki yang hebat dimata manusia dalam semua aspek kehidupan. Lelaki Serba Boleh. Jangan harap muka je handsome tapi tidak memberi faedah.

Dewasa kini, ramai lelaki yang cuba menampilkan dan menonjolkan dirinya sebagai HERO. Penampilan sebagai HERO ini semestinya ada maksud dan niat tersendiri bergantung kepada peribadi masing-masing. Ada yang berketrampilan sebagai lelaki yang macho dengan berpakaian kemas, ada yang menonjol dengan pembinaan bentuk tubuh yang sasa, ada yang menyinar dengan wajah yang kacak kerana sememangnya dia  kacak, ada yang menyinar dari aspek kekayaan dan ada yang menggamit hati perempuan dengan kelunakan suara yang mencairkan hati kaum hawa. Dimanakah situasi tuan-tuan sekalian??

Sememangnya Allah jadikan kita dimuka bumi ini sebagai khalifah. Dan setiap kejadian diri kita ini mempunyai POTENSI tersendiri, mempunyai MUTIARA yang bernilai dalam jasad zahir dan batin kita. Walaupun begitu kita semua bukanlah PERFECT ( SEMPURNA) .. Tapi tiada salah bagi kita jika kita ingin mencari kesempurnaan setakat yang kita mampu, asalkan kita fahami hakikat kehidupan ini.

Kadang-kadang ada yang kacak tapi takder duit, ada yang banyak duit muka tak kacak, ada yang badan berketak-ketak tapi perangai tak berapa siuman, ada yang siuman dan baik hati tapi selalu kena buli.. Ada yang hebat segalanya, badan though, muka handsome, duit banyak, baik hati tapi sayang jiwa sentiasa rasa kosong sebab selalu enjoy (yang nie sangat bahya sebab mudah dapat khianat)..Dan yang lebih malang, langsung tidak ada apa-apa bahkan selalu rasa rendah diri lalu langsung menyendiri bertemankan sepi.. Oleh yang demikian UBAHLAH, BANGKITLAH & KENALILAH HAKIKAT ADAM YANG SEBENAR DALAM DIRI ANDA.

Akhir kata dari pengarang, blog ini bukan menyatakan rasa tidak syukur dengan kejadian tuhan, tetapi sebagai manusia yang diberi pinjaman qudrat untuk berIKHTIAR maka ikhtiar lah kita selagi mampu dan bertepatan dengan kehendak agama..

Salam  berkenalan semua..



No comments:

Post a Comment