Saturday, June 22, 2013

Tips Lelaki - Lelaki Semakin Holistik Bila Memasuki Alam Supranatural Yang HAQ


Menjadi luar biasa? Memiliki kesaktian ? Memiliki Ilmu Pengasih memukau Wanita ? Mempunyai ilmu penggerun ?????

Seterusnya perbincangan kita kali ini setelah menelusuri beberapa aspek sebelum ini tentang Hakikat Lelaki & Lelaki Spiritual.. Kita sambung perbicaraan mengenail SUPRANATURAL / SUPERNATURAL ..

Ianya berkaitan dengan kemampuan yang tidak dapat dijelaskan dengan mata kasar.. Kadang-kadang ianya berlaku dengan sifat mencarik adat. Boleh hilang, boleh terbang, boleh sedut duit dan macam-macam lagi.. Tapi bukan supranatural begini yang kita mahu bincangkan.

Apa yang ingin dibincangkan disini ialah tentang usaha melengkapkan diri LELAKI dengan ilmu supranatural yang bersifat defensif (HAQ) sebagai benteng diri secara batin dengan ilmu yang haq dari segala macam bentuk gangguan jin dan syaitan serta hasad dengki manusia (nyata & ghaib (sihir) )

Semakin maju  dunia ini semakin ramai manusia yang akan menggunakan jalan mudah untuk untuk menyelesaikan masalah kehidupan. Ramai LELAKI yang mempunyai status Public Figure seperti artis dan orang kenamaan sering menghadapi dugaan sebegini rupa. Diserang zahir dan batin sampai hilang pertimbangan. Hilang fokus dan tumpuan dalam usaha mencari rezeki hasil dari khianat orang. Habis duit beribu-ribu mencari orang bijak pandai untuk mengubati sakit derita yang ditanggung. Selagi tidak sembuh selagi itu diikhtiarkan mencari orang bijak pandai. Kadang-kadang bukan pandai mengubat tapi ramai yang pandai berbohong.

Ini semua berlaku akibat pepatah melayu sudah terhantuk baru nak terngadah. Tiada persiapan awal sebelum berperang dipentas sendiri. Gagal mengesan kehadiran anasir negatif yang cuba menggangu. Jika tiada ilmunya manakan bisa mengenal yang betul atau salahnya. Manusia ini seribu satu macam gelagat dan kelatahnya.Kawan baik pun kadang-kadang boleh menjadi musuh. Nilai wang ringgit lebih menjadi keutamaan sehingga membuang nilai persahabatan. Begitulah jika menjadi lelaki yang tidak mengenal hakikat ADAM.

Setelah berlakunya hal yang demikian, kadang-kadang berbisik didalam hati, tidak cukupkah dengan solat, puasa dan ibadah yang dilakukan. Kenapa sudah sembahyang dan melaksanakan ibadah yang lainya tapi masih boleh lagi terkena hasad dengki manusia, sihir, santet, guna-guna dan seangkatan denganya. Solat dan ibadah yang kita lakukan bukanlah tujuannya untuk melindung serta membenteng diri dari gangguan jin dan syaitan. Bukankah niat solat dan ibadah kita itu hanya SEMATA-SEMATA MUTLAQ kerana Allah. Bagi mewujudkan ruangan hubungan antara mahkluk dan Khalik. Bukanlah untuk melindung dari kejahatan Syaitan berbentuk hasad dengki. Jika tidak dibaiki niatnya semakin jauh nilai solat kita disisi Allah.

Allah menyatakan solat itu mencegah dari kemungkaran. Mencegah tuanya dari melakukan pekara-pekara Fahisyah. Bahkan ketika solat masih ada lagi syaitan yang bernama "Khinzab" bagi meragukan manusia.Apatah lagi diluar solat.

Didalam Al-Quran Allah jua telah mengizinkan Iblis mengganggu semua anak adam sehingga qiamat kecuali hambanya yang IKHLAS. Jadi hambanya yang mukmin, muslim , fasiq, semuanya pasti diganggu Iblis selagi tidak sempai ke maqam Ikhlas dalam beribadah. Maka tidak mustahil, golongan-golongan ustaz, ilmua agama juga turut menerima gangguan syaitan dalam bentuk sihir, santet dan guna-guna..

Didalam kelimuan bersifat Energi Supranatural inilah yang akan menjadi asbab terhalangnya dari ganguan jin dan syaitan. Berbentukan musyahadah kepada Allah setiap detik dan saat memimpin diri kepada jalan yang IKHLAS.

No comments:

Post a Comment